Tips Tampil Cantik Memakai Seluar Legging

Tips Tampil Cantik memakai seluar leggingPenampilan cantik oleh seorang wanita terlihat jika dia pintar menjaga penampilannya karena walaupun wanita itu sudah cantik dari sananya jika tidak tahu cara menjaga penampilan maka tidak juga terlihat cantik pada pandangan orang salah satu yang membuat penampilan itu menarik yaitu dengan cara memilih busana yang pas buat bentuk tubuh.

Bagi anda yang suka dengan busana legging atau celana yang identik dengan celana senam ini dan dapat dapat menonjolkan keseksian kaki, sekarang sedang menjadi trend dikalangan fashion Indonesia yang sempat menjadi icon pelengkap gaya 1980-an. Teruskan membaca untuk mengetahui tentang cara yang betul untuk memakainya.

1. Pilih design/rekaan fesyen yang mudah
Jika anda memakai legging buat kali pertama, pilihlah rekaan yang asas. Pilih rekaan yang simple dan warna yang gelap. Warna-warna seperti biru dan hitam akan menjadi warna yang sesuai dengan mereka yang baru hendak memakai legging. Elakkan memilih warna yang terang.

2. Pilih kepanjangan yang sesuai
Pilih kepanjangan yang sesuai dengan anda. Jika gaya legging Capri sesuai dengan anda, maka pakai legging itu. Terdapat banyak jenis legging dengan kepanjangan yang berbeza. Legging dengan bahagian atas yang panjang akan membuat anda kelihatan elegan. Sentiasa memilih legging berdasarkan ketinggian anda. Jika ketinggian anda adalah pendek, legging yang mempunyai kepanjangan sampai buku lali amat sesuai dengna anda. Jika anda kurus dan langsing, legging paras lutut sesuai juga dengan anda.

3. Pilih warna yang betul
Legging hendaklah dipilih bergantung kepada berat badan anda. Jika berat badan anda berlebihan, maka elakkan memilih lengging yang funky dan terang dan pilih reka bentuk cetakan bunga kecil dan warna-warna pastel untuk supaya anda tidak kelihatan gemuk. Jika anda kurus, maka warna-warna terang akan kelihatan baik pada anda . Warna seperti merah dan kuning dengan reka bentuk yang berbeza adalah sesuai untuk anda. Sekarang sudah banyak legging yang mempunyai corak pelbagai motif. Anda juga boleh mencuba legging motif tribal berwarna gelap bagi yang mempunyai jenis kaki yang lebar manakala warna terang jika anda merupakan wanita yang berani bermain dengan fesyen.

4. Pilihan pakaian adalah penting
Adalah penting untuk memakai legging dengan pakaian yang betul. Cuba kenakan legging dengan blouse labuh dan juga kemeja labuh yang flowy. Mesti anda akan kelihatan cantik dan anggun. Akan tetapi jika anda mempunyai tubuh badan langsing seperti model, tidak salah untuk mengenakan legging dengan t-shirt pendek.

5. Pilihan kasut
Kasut tumit tinggi memang membuat anda kelihatan cantik, tetapi tidak semestinya jika anda memakai legging. Jika anda memakai legging dari jenis kulit, memang sesuai memakai kasut tumit tinggi untuk nampak lebih seksi. Tetapi sebaiknya pakai kasut bertumit pendek ataupun ballerina. Kasut but bertutup juga sesuai. Jika ketinggian anda adalah pendek, maka tumit pendek amat sesuai.