Tips Menarik Perhatian Pria Bagi Wanita Pemalu

Tips Menarik Perhatian Pria Bagi Wanita PemaluSeorang wanita yang memiliki sifat pemalu sangat jarang untuk berdekatan dengan seorang pria. Terkadang rasa gagap, canggung, cemas atau lebih buruk lagi jika seorang pria menghampirinya. Sepertinya merasakan salah langkah, kalang kabut itulah yang dialami seorang wanita pemalu. Cobalah meredam rasa itu tenang dan relax, karena jika anda terlalu malu, maka lelaki pun akan memandang pelik dan tidak menghiraukan anda.

Coba untuk bergaul dengan orang sekeliling
Anda wanita janganlah duduk tersorok seorang diri. Coba bergaul dengan orang sekeling, ringankan mulut berborak dengan orang sekeliling jadi anda agar anda akan terbiasa nantinya atau keluar bersosial dengan rekan-rekan atau sahabat anda.

Pilih pakaian yang betul
Pakaian anda mampu membuat anda kelihatan lebih menarik, jadi coba pilih sesuatu yang benar-benar selaraskan penampilan. Coba dapatkan ide dari kawan atau melihat majalah dan google fesyen yang sesuai.  Pakai pakaian yang sesuai untuk tempat yang betul. Bila bergaya pastikan anda selesaras.

Tarik perhatian kaum lelaki
Walaupun agak terdesak tetapi tak salah bukan. Bila anda sudah kenakan gaya yang menawan sudah pasti akan ada mata-mata yang memerhatikan anda. Jadi, apa yang perlu anda lakukan? Senyum ke arah mereka dan perhatikan mana yang berkenan di hati anda. Jika anda tidak suka, hiraukan. Bila lelaki berkenaan sudah berada di depan mata, jangan sesekali buat senyuman palsu. Anda perlu ingat lelaki memperhatikan setiap inci perbuatan anda. Hati-hati!

Pastikan selalu bercanda dengan pria pilihan anda
Apabila lelaki tersebut meminati anda, sudah pasti dia akan memuji penampilan anda, memuji senyuman anda dan seluruh apa yang kiranya pelbagai benda untuk tarik perhatian anda. Bila itu berlaku, tak apa untuk malu taanda kenakan. Bila anda diam itu hanya membuat lelaki tersebut merasa bosan dan pergi meninggalkan anda. Carilah topik pembicaraan yang tidak membuat bosan suasana. Jika ditanay ini itu cobalah menjawab dengan lagak yang biasa saja.

Gunakan kecantikan anda
Ketika anda asyik bercanda, dan dia memegang rambut anda cobalah memperlihatkan kecantikan dari rambut anda. Bila asyik bercanda dan terasa lucu cobalah tertawa yang tidak di buat-buat akan tetapi anda harus terus berhati-hati jangan terlalu mesra yang membuat suasana yang tidak diinginkan.

Jangan terlalu cepat percaya
Banyak wanita setelah berkenalan dengan seorang pria yang baru mereka kenal, mereka langsung percaya begitu saja. Cobalah lebih dekat dengan mereka dan mengenali betul-betul apakah dia cocok untuk dijadikan pacar atau tidak.