Tips Merampingkan Tubuh Sebelum Bersanding

Tips Merampingkan Tubuh Sebelum BersandingTIPSLOGI.COM – Hari pernikahan adalah hari yang sangat berharga dan menggembirakan bagi kedua mempelai baik pria maupun wanita. Pasangan yang ingin menikah tentu ingin terlihat tanpan dan cantik di hari bahagia mereka. Namun kebanyakan wanita biasanya yang memiliki postur tubuh yang kurang ramping adalah salah satu kendala dalam memakai gaun perkawinan. Jadi, apa cara berkesan agar anda kelihatan cantik menawan di hari persandingan? Berikut tips yang bisa anda lakukan sebelum hari bahagia tersebut.

1. Minum lebih banyak air
Air merupakan zat yang paling penting dalam kehidupan setelah udara, cara yang paling mudah untuk menurunkan berat badan sebelum hari persandingan ialah dengan minum lebih banyak air. Air membantu anda terasa kenyang lebih cepat. Tindakan mudah minum 8-12 gelas air sehari boleh mempercepat metabolisme anda dan membantu anda untuk hari perkahwinan anda. Ini adalah salah satu tips agar berat badan dan postur tubuh cepat membaik di hari perkawinan anda.

2. Komsumsi makanan sehat dan berkhasiat
Persediaan untuk hari perkawinan, adalah dengan mengkomsumsi makanan sihat. Sebaiknya, awali dengan membawa bekal ke tempat kerja, tiada lagi makan makanan ringan ataupun makanan tambahan. Ini adalah salah satu solusi agar anda dapat melangsingkan tubuh untuk hari perkahwinan anda.

3. Sentiasa melihat dress fitting sebagai motivasi
Ini satu lagi cara berkesan bagi mendapatkan apa yang diingini, menjadikan dress fitting sebagai motivasi agar anda sentiasa alert untuk mendapatkan bentuk badan ideal. Hanya pastikan fitting terakhir anda memuaskan kerana anda tidak ingin melihat pakaian anda tidak muat karena tubh anda terlalu besar.

4. Hindari makanan yang manis
Okay, hari bahagia makin didepan mata anda pasti bingung memikirkan berbagai perkara dan penyelesaian anda lebih banyak mengambil makanan manis seperti donut, kek, cupcakes, gula-gula dan macam-macam lagi. Coba untuk meninggalkan gula-gula manis kerana ini akan memberikan rasa kembung.

5. Makan sup
Menurut kajian Universiti Penn, makan semangkuk kecil sup sebelum makan utama dapat menyimpan sehingga 700 kalori seminggu. Adakah anda tahu jika anda makan sup sebelum makan utama, sama halnya anda makan 100 kurang kalori pada waktu makan itu. Jadi coba makan sup agar anda kekal langsing di hari bahagia nanti.

6. Sayuran hijau
Sediakan salad dalam hidangan utama untuk makan tengahari, makan malam dan anda mendapati diri lebih ramping. Sayuran hijau mempunyai phytonutrients yang membantu dalam pencegahan penyakit. Dengan hanya menambah salad untuk rancangan makanan harian anda, anda akan menjadi lebih ringan, mempunyai lebih banyak tenaga, dan juga mengurangi resiko sakit.

7. Bersenam
Ini merupakan satu tabiat yang baik sekali, dengan melakukan senaman 3-5 hari seminggu untuk melangsingkan dan mendapatkan berat badan ideal untuk hari bahagia nanti.